Stacja do testowania i badania silników bezszczotkowych

Stacja do testowania charakterystyk silników bezszczotkowych rys. 2

Stacja do testowania i badania silników bezszczotkowych kompleksowo przeprowadza pomiary parametrów i charakterystyk silników BLDC. Tego typu stacje wykorzystywane są m.in. w przemyśle motoryzacyjnym przez producentów układów wspomagania kierownicy.

Zaprezentowany model charakteryzuje się:

  • dwoma torami pomiarowymi
  • szeregiem zautomatyzowanych testów
  • szybką akwizycją danych i krótkim czasem trwania badania
  • regulacją temperatury i wilgotności
  • kompleksowymi raportami

Stacja do testowania i badania silników bezszczotkowych - dwa tory pomiarowe:

  • Tor pomiarowy do precyzyjnych pomiarów małych momentów obrotowych. Tor ten pozwala na pomiary momentu z dokładnością do 0.1 mNm.
  • Tor pomiarowy do wykonywania testów obciążeniowych silnika (hamownia).

Możliwe do przeprowadzenia testy, w których główny nacisk położony jest na dokładności pomiarowe to:

  • Pomiar momentu pulsacyjnego oraz tarcia silnika z dokładnością do ±0.1 mNm w zakresie ±200 mNm, przy dokładnym odwzorowaniu prędkości obrotowej dla różnych zakresów (±30-3000 RPM).
  • Badanie siły elektromotorycznej wstecznej silnika BLDC z dokładnością do ±2 mV w zakresie ±10 V, przy dokładnym odwzorowaniu prędkości obrotowej dla różnych zakresów (±30-3000 RPM).
  • Badanie tętnienia momentu pod obciążeniem przy wysokiej lub niskiej prędkości (możliwość utrzymania prędkości obrotowej ±1 RPM w zakresie ±30-3000 RPM) z dokładnością pomiarową momentu siły ±5 mNm w zakresie ±10 Nm. Stanowisko umożliwia test w trybie generatorowym oraz silnikowym, a także wybór obciążenia między hamulcem oraz serwonapędem.
  • Badanie rezystancji i induktancji uzwojeń cewki silnika z wykorzystaniem mikro-omomierza lub metodami technicznymi z dokładnością do ±1.7 µohm oraz ±0.5 µH.
  • Wykonanie testu pozwalającego na symulację rzeczywistych warunków pracy silnika, na przykład jazdy w terenie miejskim, poprzez realizację zadanych przebiegów sterowania.
  • Wykonanie badania krzywych momentu z możliwością regulacji punktów pracy względem stabilnego pomiaru prędkości, prądu czy obciążenia.
  • Wykonanie badania nieosiowości wału silnika w oparciu o pomiary wibracji.
  • Precyzyjny pomiar temperatury wewnątrz silnika na czujniku NTC: ±0.1°C.
  • Wykonania pomiaru wibracji silnika.

Zalety stacji do testowania i badania silników bezszczotkowych:

  • Precyzyjny pomiar natężenia prądu z dokładnością do ±50 mA, w zakresie 0-200 A dla prądu stałego oraz ±0.16 A w zakresie ±300 A dla prądu zmiennego.
  • Akwizycja danych pozwalająca na zapis 1 M próbek na sekundę.
  • Wykorzystanie komory klimatycznej umożliwiającej regulację temperatury oraz wilgotności (zakres temperatury od -40 do +200°C).
  • Przeprowadzenie każdego testu jest w pełni zautomatyzowane, badanie silnika można przeprowadzić w bardzo krótkim czasie. Stanowisko posiada także szereg procedur poprawiających właściwości jego komponentów, np. proces demagnetyzacji hamulca.
  • Oprogramowanie umożliwiające generowanie kompleksowych raportów, bazę archiwalnych testów oraz generator raportów walidacyjnych z serii silników.

Każde nasze rozwiązanie możemy dopasować indywidualnie do potrzeb naszego Klienta. W przypadku zainteresowania Stacją do testowania i badania silników bezszczotkowych zapraszamy do przesłania zapytania ofertowego na adres biuro@veritech.pl.